ZDARZYŁO SIĘ

Maj
Czerwiec

Aktualności

9.05: odbył się VII Powiatowy Konkurs Wiedzy Ekonomicznej zorganizowany przez węgorzewski Zespół Szkół Zawodowych. Konkurs składał się z dwóch etapów: test wiedzy oraz z zadania wymagające kreatywności. Test wiedzy obejmował zagadnienia z zakresu działalności gospodarczej, w tym m.in. zakładanie własnej firmy. W drugiej części uczestnicy wcielili się w rolę przedsiębiorców - zakładając swoją firmę wymyślali jej nazwę oraz projektowali logo.
Wynik konkursu:

Opiekunem drużyn był pan Jarosław Paszkiewicz. Gratulujemy!!!

więcej...

10.05: W środę 10 maja 2017 w Lidzbarku Warmińskim odbyły się zawody rejonowe Mistrzostw Województwa SZS w Piłkę Nożną Chłopców. Wzięło w nich udział osiem drużyn.
Pomimo wiosennej pory zawody przebiegały w warunkach zimowych, a sytuacja z meczu na mecz stawała się coraz gorsza. Padający śnieg zasypywał linie boiska. Sztuczna murawa przemieniła się w ślizgawkę. Zawodnicy byli mokrzy i przemarznięci.
Dobry początek zawodów przekreślił pechowy mecz z Bartoszycami, kiedy to dwójka naszych zawodników otrzymała w końcówce meczu dwuminutowe kary ( była to dość kontrowersyjna decyzja sędziego).
W efekcie nasz zespół uplasował się na piątym miejscu, bez awansu do finału wojewódzkiego.

A. Gordziewicz

11.05: w Pozezdrzu odbyły się zawody o tytuł Mistrza Ortografii Powiatu Węgorzewskiego 2017. Uczennica klasy 1d Kornelia Wiertel zdobyła w nich II miejsce.
Nauczycielem języka polskiego Kornelii jest pani Grażyna Poddubik. Gratulujemy!

11.05: klasa 2b wraz z panią Agnieszką Linkiel wzięła udział w warsztatach komunalnych "REKO- EKO" oraz zwiedzaniu zakładu ZUOK w Spytkowie (spacer ścieżką edukacyjną "Co się dzieje z naszymi odpadami?")

więcej...

12.05: otrzymaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego "Kangur".
Wyróżnienia zdobyli:

11.05: Sprawozdanie z wycieczki do Londynu 2017:

23-28 kwietnia odbyła się wycieczka do Londynu, w której brali udział głównie uczniowie klasy brytyjskiej III F, ale również parę osób z innych klas Gimnazjum im. Jerzego Andrzeja Helwinga w Węgorzewie wraz z opiekunami: panią Dorotą Jurkiewicz, Larysą Stefininą, Grażyną Cieślik oraz Marią Chludzińską.
Podróż trwała około 30 godzin autobusem, najpierw przez Polskę, później Niemcy, Holandię, Belgię, Francję , następnie Eurotunelem przez kanał La Manche do Anglii.
Pierwszego dnia w Londynie zobaczyliśmy południk 0o w Greenwich. Mogliśmy wtedy stanąć jednocześnie na dwóch półkulach! Widzieliśmy również Opactwo Westminsterskie, Big Ben, teatr Szekspirowski ‘The Globe’, Muzeum Narodowe, spacerowaliśmy brzegami Tamizy oraz odwiedziliśmy Chinatown. Pod koniec dnia, na miejsce spotkania przyjechali po nas nasi opiekunowie, u których, podczas pobytu w Londynie, mieliśmy spędzać noc. Przygotowywali nam również pyszne angielskie posiłki oraz lunche na czas zwiedzania.
Drugiego dnia zwiedzaliśmy Tower of London- skarbiec rodziny królewskiej, zamek w Windsorze- największy zamieszkały zamek na świecie, ogromne Muzeum Historii Naturalnej oraz British Museum. Widzieliśmy również Tower Bridge i Buckingham Palace, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Ostatnią atrakcją dnia była przejażdżka London Eye. Naprawdę niesamowite widoki!
Ostatniego dnia pożegnaliśmy się z rodzinami i ruszyliśmy prosto do muzeum figur woskowych, Madame Tussauds, następnie zrobiliśmy ostanie zakupy i wyjechaliśmy z Londynu. Wszyscy szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do domów! To była niezapomniana wycieczka!

Julia Świrska, III F

16.05 (wtorek, 16.00): spotkania z rodzicami.

18.05: w VIII edycji konkursu "Rady na odpady 2017" pod hasłem "Gadżet recyklingowy" organizowanej przez MZMGO w Giżycku Fabian Zwierzykowski z klasy 2f zajął I miejsce otrzymując w nagrodę rower. Gratulujemy!
Koordynatorem konkursu w Gimnazjum była pani Agnieszka Linkiel.

Praca Fabiana:

19.05: grupa łączona pod opieką pań Marleny Kukier i Urszuli Jańczuk oraz pana Sławomira Kukiera odbyła 17.05 wycieczkę do Trójmiasta. Zwiedzano Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, obóz niemiecki w Sztutowie. Odwiedzono Park trampolin Jumpity w Gdyni. Głównym punktem programu był spektakl "Notre Dame de Paris" w Teatrze Muzycznym im. D.Baduszkowej w Gdyni. Miało również miejsce spotkanie z morzem i spacer plażą.
Grupa wróciła cała, zdrowa i zadowolona.

Zdjęcia: Ania Hołoweńko, 3e

22.05: na rozegranych w piątek konkursach z przedmiotów humanistycznych, ktorych organizatorem było węgorzewskie LO zajęlismy następujące miejsca:
Język polski:

Język angielski: Historia:
drużynowo 2 miejsce (Marek Rabażyński 3b, Jona sz Łojko 3c, Krystian Budziński 3e)
i test z historii indywidualnie Język niemiecki: Uczniom i nauczycielom (Joanna Dyczewska, Maria Chludzińska, Beata jankowiak, Dorota Jurkiewicz) gratulujemy!

22.05: 19.05 odbył się Szkolny Konkurs Matematyczno- Fizyczno- Informatyczny. W konkursie wzięło udział po dwóch przedstawicieli wszystkich klas II. Pary zmagały się z zadaniami konkursowymi z informatyki, fizyki i matematyki. Ponadto musiały wydostać się z labiryntu wykazując się znajomością cech podzielności liczb.
Najlepsze wyniki zdobyli:

Gratulujemy!
Organizatorami byli: Małgorzata Ambrosiewicz, Bożena Cudowska, Bożena Godlewska, Alina Kaczmarczyk, Grażyna Pieciun.

więcej...

24.05: polecono nam zapoznanie Rodziców z listem Minister Edukacji Narodowej, co niniejszym czynimy: list

24.05: w dniu wczorajszym pani Joanna Dyczewska i pan Jarosław Paszkiewicz zorganizowali Szkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej dla klas II.
Wyniki:

więcej...

26.05: 23 maja w Zespole Szkół Zawodowych odbył się Turniej Wiedzy Informatycznej. Oto wyniki:

Opiekunem drużyn była pani Bożena Godlewska.

26.05: Święto Szkoły.
W pierwszej części na hali sportowej zorganizowany został festyn.
Następnie w auli odbył się uroczysty apel, na którym wręczono nagrody laureatom i finalistom konkursów przedmiotowych. Impreza uświetniona została została przedstawieniem "Czerwony Kapturek" przygotowanym przez nauczycieli.

Zdjęcia: Ola Sobolewska (2a)

więcej...

Występ nauczycieli na Święcie Szkoły (film!!!)

29.05: 25.05.2017 stadion Ośrodka Sportu i Rekreacji w Węgorzewie gościł lekkoatletów ze szkół gimnazjalnych naszego powiatu. Przy upalnej pogodzie wystartowała młodzież z trzech szkół gimnazjalnych: Węgorzewa, Pozezdrza i Więcek. Przy dużej frekwencji uczestników padło kilka wartościowych wyników. Klasyfikację szkół wygrało Gimnazjum w Węgorzewie przed Więckami oraz Pozezdrzem zarówno w konkurencji chłopców jak i dziewcząt.
Wyniki:

skok w dal chłopców

kula dziewcząt kula chłopców 4x100 chłopców 4x100 dziewcząt oszczep chłopców oszczep dziewcząt 1000 m chłopców 2000 m chłopców 100 m dziewcząt 100 m chłopców 600 m chłopców 600 m dziewcząt 300 m dziewcząt 300 m chłopców skok w dal dziewcząt Wszystkim dziękujemy za wspaniałą zabawę!

więcej...

29.05: odbył się Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego zorganizowany przez panią Beatę Jankowiak. Wzięło w nim udział 8 drużyn dwuosobowych. Uczniowie zmierzyli się z testem i zadaniami ustnymi z różnych tematów.
Najlepsze wyniki osiągnęli:

31.05: w dniu dzisiejszym nasi uczniowie odebrali nagrody zdobyte w Konkursie Fotograficznym organizowanym przez Starostwo Powiatowe "Odżywiam się zdrowo, czuję się odlotowo".
Wyniki konkursu:

Serdecznie gratulujemy! Opiekunką dziewcząt podczas uroczystości była pani Jolanta Górska.

31.05: uczniowie naszej szkoły przygotowywani przez panią Marlenę Kukier wzięli udział w przeglądzie "Spotkajmy się w piosence", którego organizatorem był Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Węgorzewie.

więcej...

31.05: dnia 29.05.2017 r. odbył się Szkolny Konkurs Wiedzy o Teatrze. Konkurs przeznaczony był dla uczniów klas trzecich, którzy zmagali się z niełatwymi zagadnieniami: - historia teatru ze szczególnym uwzględnieniem jego początków, - słownictwo teatralne, test oraz krzyżówka, - rozpoznawanie budynków teatrów na podstawie fotografii.
Po wyrównanej walce lista zwycięzców wygląda następująco:

Gratulacje! Konkurs zorganizowali nauczyciele języka polskiego.

więcej...

31.05: 24 maja uczniowie klas: 1d, 1c oraz 1b i 2e, pod opieką Pani Grażyny Poddubik i Bożeny Godlewskiej, pojechali na wycieczkę, w czasie której mogli zwiedzić: