ZDARZYŁO SIĘ

MAJ
CZERWIEC

Aktualności

8.05: wszystkie przymiarkowe oceny końcoworoczne z przedmiotów i zachowania zostaną wystawione do 24.05 (piątek) włącznie.

9.05:12.04 odbył się Szkolny Konkurs Biblijny, który zorganizował ks. Robert Wielgat przy współpracy parafii węgorzewskich. Wzięli w nim udział uczniowie klas III. Tematem przewodnim były „List do Rzymian”, a jego celem rozwijanie zainteresowań uczniów wiedzą biblijną.
Wręczenie nagród nastąpiło w dniu ogłoszenia wyników 22.04 (poniedziałek). Wszyscy otrzymali okolicznościowe dyplomy, a za 3 pierwsze miejsca były nagrody.
Wyniki:

13.05: zainteresowanych uczniów klas III zapraszamy na spotkanie z przedstawicielami Zespołu Szkół Informatycznych i Elektronicznych w Giżycku, które odbędzie się w środę 15.05 w sali I-14 po 7 godzinie lekcyjnej.

13.05: Relacja z rejsu:
W czwartek wyruszyliśmy na rejs po Wielkich Jeziorach Mazurskich. Naszym celem są Mikołajki, a przed nami wiatry, burze, flauty, kładzenia masztu, pływanie na silniku, spanie na jachcie. Teraz prezentujemy zdjęcia z etapu Węgorzewo - Mikołajki.
Opiekunami rejsu i sternikami są Robert Jarosz i Jarek Paszkiewicz .

więcej...

15.05: na posiedzeniu w dniu 13.05 komisja kwalifikacyjna w oparciu o regulamin wyjazdów zagranicznych podjęła decyzję, że do Leffrinckoucke w lipcu 2013r. pojadą następujący uczniowie:

Gratulujemy!

16.05: w dniu wczorajszym odbyły się Mistrzostwa Powiatu w Lekkoatletyce Szkół Gimnazjalnych.

100 metrów dziewcząt

100 metrów chłopców 300 metrów dziewcząt 300 metrów chłopców 600 metrów dziewcząt 600 metrów chłopców 1000 metrów chłopców 1000 metrów dziewcząt 2000 metrów chłopców Sztafeta 4 x 100 dziewcząt Sztafeta 4 x 100 chłopców Kula chłopców Kula dziewcząt Skok w dal dziewcząt Skok w dal chłopców Oszczep dziewcząt Oszczep chłopców Zawody odbyły się przy pięknej słonecznej pogodzie, padło wiele wartościowych wyników. Organizatorami imprezy byli panowie Krystian Paluch i Robert Jarosz. Wszystkim serdecznie gratulujemy.

16.05: dnia 19.04.2013 r. w naszym Gimnazjum odbył się Szkolny Konkurs Wiedzy o Społeczeństwie. Wzięło w nim udział 26 uczniów klas trzecich, dla których był to ostatni sprawdzian przed egzaminem gimnazjalnym. Najlepsi okazali się:

Zwycięzcom gratulujemy.
Konkurs przygotowali p. Joanna Dyczewska oraz p. Jarosław Paszkiewicz.

16.05: w naszym Gimnazjum rozegrany został wojewódzki finał konkursu BRD 2013. W czwartek do rywalizacji przystąpiły drużyny ze szkół podstawowych, w piątek uczniowie szkół gimnazjalnych z 21 powiatów.

więcej...

16.05: otrzymałem kolejne zdjęcia z rejsu, który odbył się w dniach 9-13.05.2013r.
Opiekunami i sternikami byli Robert Jarosz i Jarek Paszkiewicz .

17.05: uczniowie: Marta Drożyner, Daria Żołondek, Mateusz Hrabyk i Jacek Kalich pojechali w ramach programu "Mały Archimedes" cykl II do Augustowa na Festiwal Innowatorów. Opiekunami grupy były panie Bożena Cudowska i Teresa Wacławska.

więcej...

20.05: w piątek odbyły się szkolne eliminacje Wojewódzkiego Konkursu Astronomicznego przeprowadzone przez panią Małgorzatę Ambrosiewicz.

Gratulujemy!

21.05: kolejna porcja zdjęć autorstwa p. Jarka Paszkiewicza z rejsu, który odbył się w dniach 9-13.05.2013r.
Opiekunami i sternikami byli Robert Jarosz i Jarek Paszkiewicz .

więcej...

21.05: w Ogólnopolskim Konkursie Matematyczntm "Kangur" wyróżnienie otrzymała Paula Pucyk z klasy 1f. Gratulujemy!

21.05: w kolejnej edycj konkursu "Mistrz Ortografii Powiatu Węgorzewskeigo" rozegranego w Pozezdrzu 16.05 Ania Klimowicz zajęła 2 miejsce. Gratulujemy!

Opiekunem naszej drużyny była pani Grażyna Poddubik.

22.05: Ania Klimowicz (IIIc) zajęła 11 miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Astronomicznym "Astrolabium" organizowanym przez Fundację dla Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Obserwatorium Astronomiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego. Do konkursu przystąpiło ponad 200 uczniów szkół gimnazjalnych z całej Polski. Serdecznie gratulujemy!
Organizatorką zawodów w naszej szkole była pani Małgorzata Ambrosiewicz, która jednocześnie prowadzi koło astronomiczne dla wszystkich chętnych uczniów.

24.05: 22.05 odbył się Szkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej. Udział wzięły drużyny klas II.
Wyniki:

Organizatorami konkursu byli pani Joanna Dyczewska i pan Jarosław Paszkiewicz.

24.05: Święto Szkoły

28.05: Monika Cichocka (3g) uzyskała wyróżnienie w Konkursie Ekologicznym "Rady na odpady" zorganizowanym przez Mazurski Związek Międzygminny- Gospodarka Odpadami. Jego przeprowadzeniem w Gimnazjum zajmowała się p. Agnieszka Linkiel. Gratulujemy!

28.05: odbył się XII Powiatowy Konkurs Matematyczno- Fizyczno- Informatyczny dla klas II, którego organizatorami byli nauczyciele przedmiotów objętych konkursem.
Wyniki:

Sponsorami, którzy ufundowali nagrody byli: Hurtownia BOSS, Piekarnia Białowieżec, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Bank BGŻ, Księgarnia Koziołek i Sklep Komputerowy p. Śmierzyńskiego. Dziękujemy!

więcej...

28.05: na rozegranym w Liceum Ogólnokształcacym w Węgorzewie Konkursie Matematycznym drużna z klasy 3g w składzie: Julia Nowosad, Karol Grabiński i Maciek Bydelski zajęła I miejsce. Gratulujemy!

29.05: otrzymałem sprawozdanie z wycieczki, która odbyła się w dniach 21-26.05

W dniach 20 – 26 maja wraz z 29 osobami uczestniczyłem w wycieczce zorganizowanej przez ks. Rafała Chwałkowskiego i p. Krzysztofa Marcinkiewicza.
Naszą 6-dniową przygodę (po całonocnej i męczącej podróży) zaczęliśmy od Mszy Świętej w kaplicy Cudownego Obrazu na Jasnej Górze. Po zwiedzeniu jasnogórskiego klasztoru wybraliśmy się do Opactwa Benedyktynów w Tyńcu. Tam dowiedziałem się wielu ciekawostek o historii tego miejsca i o życiu zakonników. Kolejnym celem był Kraków: zakwaterowanie i obiad w Klasztorze Salwatorianów, a następnie wieczorny „podbój” starówki.
Drugiego dnia zwiedziliśmy Stare Miasto: Kościół Mariacki, Barbakan, Bramę Floriańską, zabytkowy kościół ŚŚ. Piotra i Pawła (w którym znajdują się szczątki wybitnego Polaka – ks. Piotra Skargi), Wawel, Uniwersytet Jagielloński i Sanktuarium w Łagiewnikach. Następnie pojechaliśmy do Zakopanego, gdzie po zakwaterowaniu i obiedzie w pensjonacie Maria 3 udaliśmy się na wieczorny spacer po Krupówkach.
Czwartego dnia, mimo kiepskiej i pochmurnej pogody, udało nam się wyruszyć w góry! Trasę rozpoczęliśmy w Dolinie Chochołowskiej, następnie zdobyliśmy Iwaniacką Przełęcz (na wysokości 1459 m.n.p.m!), by zejść do schroniska w Hali Ornak. Po przerwie na herbatę musieliśmy opuścić schronisko i iść dalej, do Doliny Kościeliskiej, gdzie po wejściu do jaskini Smocza Jama zakończyliśmy wyprawę w Kirach. Tego dnia nie było nam dane nacieszyć się widokiem gór.
W przedostatni dzień wycieczki wybraliśmy się do słowackiej Jaskini Bielańskiej. Warto było spędzić tam godzinę zwiedzając jaskinie, ale też, by wysłuchać śpiewu naszej koleżanki Oli Kalfas w „Sali Koncertowej”. Drugim celem była Tatrzańska Łomnica. Wjechaliśmy kolejką linową na wysokość 1751m.n.p.m i pierwszy raz od wielu dni ustąpiła mgła. Widoki zaparły nam dech w piersiach. Kolejny dzień zakończyliśmy relaksem w Termach Podhalańskich w Białce Tatrzańskiej.
W ostatnim dniu naszej wycieczki udaliśmy się do Wadowic. Tam uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w bazylice, w której był ochrzczony i do której uczęszczał Karol Wojtyła. Następnie zwiedziliśmy dom Jana Pawła II i spróbowaliśmy pysznych kremówek! Ostatnim celem naszej wycieczki był Obóz Koncentracyjny w Oświęcimiu i Brzezince. Przyznam szczerze, że nigdy czegoś podobnego nie widziałem i ta wizyta zrobiła na mnie i na wszystkich chyba uczestnikach wielkie wrażenie.
Jestem bardzo wdzięczny ks. Rafałowi i Panu Krzysztofowi za zorganizowanie wycieczki, podczas której zwiedziłem mnóstwo ciekawych miejsc zarówno historycznych, jak i religijnych. Wycieczka była dla nas nie tylko wypoczynkiem ale także a może przede wszystkim wielką lekcją historii, tradycji i wiary naszych przodków. I za to chciałbym bardzo podziękować. Chciałbym podkreślić również atmosferę jaka panowała podczas wycieczki: wszyscy byli dla siebie mili, jak rodzina :]. Ta atmosfera, którą wprowadzili nasi opiekunowie sprawiła, że chcieliśmy aby wycieczka trwała przynajmniej jeszcze kolejnych sześć dni.